måndag 25 juli 2016

Första singelsemestern... 👊🏻

Många säger till mig att var sak har sin tid... å visst ligger det mycket sanning i det... det handlar väl om att bli bekväm med sig själv och bli redo för ett nytt liv... att våga igen... att resa sig efter varje smäll... 
Nu har jag rest mig upp efter mitt livs smäll... de små som kommit efteråt får man kanske se som små läxor... 

Nu är min första semester som singel snart slut... 👊🏻
Har legat i parken vid Vadstena Gästhamn och lyssnat på samtal runt omkring mig... 
Hör hur föräldrar jagar sina barn, hör hur barn blir arga på sina föräldrar... hur orken tryter i de små kropparna efter sol och bad... 

Hur unga pensionärer utan barn pratar om livet, om deras dagar som "arbetslösa"... 

Hör hur par i medelåldern planerar de sista dagarna av semestern... lyssnar på deras glada tjho och tjim när de pratar med deras par-sällskap... och öppnar ytterligare en flaska med bubbel... 

Jag ler och tänker att en dag så kommer jag vara här med någon annan... 
Jag mönstrade på min båt efter en helg hemma med mellansonen som inte behagade vara hemma hos sin mamma... man kan väl säga att han lyste med sin frånvaro... ❤️

De andra två barnen styrde ut vår båt mot skärgården tillsammans med vänner... Trots lite motorkrångel tog de sig ned hit till Vadstena.. utan sin mamma och utan deras pappa... 
Kan man vara mer stolt som mamma...? ❤️

Jag fick skjuts av en god vän för att kunna mönstra på båten igen... en vän som finns där när livet är svårt och när känslorna svämmar över... en vän som frågar hur han kan hjälpa till när min ork tryter... som vågar kliva fram och hjälpa till, trots att jag ibland blir en riktigt sur bitterpiiiip... 😉
Jag är grymt tacksam för alla mina vänner som ställer upp och orkar vara med mig... ❤️



Nu ligger jag här... med en motor utan generatorrem och sprängd kylslang... en båt som behöver en sanering efter ett gäng tonåringars framfart samt ett motorutrymme som behöver ses över... 
En dag som denna skulle jag faktiskt vilja ha en man i mitt liv... som är utbildad mekaniker på just dieselmotorer... 😉

Ligger som sagt på båten o ser Vättern gunga förbi utanför medan äldsta sonen kämpar med att få henne gå rakt... båten alltså... Det är lite knixigt att styra denna lilla eka med bara en motor... en utmaning... som vi tillsammans fixar galant...

Jag och mina barn... tillsammans med alla ni som valt att bli en del av vår stora familj... ❤️
Håkan Hellström sjunger just för mig idag när jag ligger här och summerar min semester... 

Toppenväder har jag haft måste jag säga... Solen har lyst på mig nästan varje dag och värmt upp mig... 

Fick chansen att lära känna en till vän som har kommit att betyda ganska mycket... njutit av vackra Sverige från en av de bästa platserna man kan tänka sig... Vätterns skärgård ☀️

Varit på en date... 🙈🙉🙊

Upplevt Vadstena återigen och nästan lovat att komma tillbaka igen... senare under sensommaren... Å är det så att jag inte får med mig någon av mina besättningsmän så lovade Johan i hamnen att komma ut och hjälpa mig... 😉 
Vad är det med mig och män på J...? 😂
Det verkar vara något med bokstaven J som lockar... ☺️☺️

För er som inte är insatta så har mina pojkvänner/sambosar råkat heta Johan eller Jonas... sedan har det funnits några flirtar på J också... Kanske är det dags att byta bokstav... 😄... eller inte... 
(Daten i veckan börjar dock inte på J kan jag väl avslöja... 😊) 

Summa sumarum så har mina två ynka veckors semester varit kanon förutom en liten grundstötning... ja, inte med båten då... än... 
Det finns två typer av sjömän... de som har gått på grund och de som kommer att göra det... Jag tillhör den sista gruppen... om man inte får räkna tillgodo alla grundkänningar som varit de sista åren... 😉

Nu ska jag njuta av färden genom skärgården och se fram emot att tvätta av DaddyCool när vi kommer in till vår hemmahamn... hon är lätt smutsig efter en mellan landning på Lilla Rökna... 

Men visst ser det najz ut... 💕








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar