torsdag 14 juli 2016

Får man njuta av livet...?

Det här med singellivet är ganska najs... Jag gillar att vara med mina barn men de har blivit mer självständig och är sällan intresserade av att "hänga" med mig så jag utforskar livet med all min "nya" tid... 

Hänger med vänner på Allsången som vi har på fredagar här i Örebro... å då sjunger vi bara... Vi tittar inte på snygga unga män eller läckra män med gråstänk vid tinningarna... 😉

Dansar i Brunnsparken när de erbjuder bra band... svänger runt i buggens toner eller gnussar till de mer lugna låtarna... Sist blev jag uppbjuden av en "ny" man och vågade själv ta för mig och bjuda upp en "ny" man... Ett kliv framåt kan man väl säga... 👊🏻

Jag köper tekoppar när jag vill och trots att jag har några få redan... 😉


Jag ser på film och serier... i princip så mycket som jag vill... och jag bestämmer själv vad jag vill se... Är barnen inne i huset och vill se på något annat än det jag vill se... ja, då har jag min egna lilla vrå här i sovrummet där jag får mysa alldeles för mig själv...

Jag har köpt mig en MTB då en vän inspirerat mig att ge mig ut på vägarna... Undra om han fattar att han inte blir av med mig nu... 😂 
Tog min första tur ikväll... hem till mina bästa vänner på en fika på deras verandatrapp med kvällens alla mysiga ljud runt omkring oss... 
Snacka om endorfinkick!!! Frågan är bara hur jag ska komma ur sängen imorgon... Planerar redan en tur på måndag och då kommer han inte undan... 😂😂😂





Livet svängde för två år sedan och mitt liv har bytt riktning... Jag väljer att se det positiva i mitt liv... 
Johan är så död som han kan bli och det spelar ingen roll hur mycket jag önskar att livet vore annorlunda... 😕

Hur sjukt det än kan låta så har jag fått en annan chans i livet... Jag ville inte ha den men istället för att fastna i en återvändsgränd så greppar jag denna möjlighet att utforska livets olika möjligheter... 
Vi pratade om det ikväll... hur annorlunda mitt liv är idag jämfört med det liv Johan och jag levde för 2,5 år sedan... 
Mitt liv då innehöll allt jag ville ha... Kärlek, sex, familj, äventyr... 

Idag buggar jag... jag foxar... 
Jag har ett nytt jobb, bytt inriktning på mitt arbetsliv... 
Båtlivet finns kvar men med en annan, en större båt... 
Jag träffar mina "gamla" vänner ❤️, dock alldeles för lite... 😕 Det kan bero på att jag är en av de få singlar i vår vänkrets... 🤔

Jag har också fått nya vänner... genom buggen mesta dels... men också genom mitt arbete... Vänner som har kommit att betyda väldigt mycket... ❤️

Det är inte konstigt att livet blir annorlunda efter en sådan kris som vi har gått igenom... 
Från ett tillfredställande liv, ned till helvetet och sedan "tillbaka" till livet... men med ett annat innehåll... 

Jag väljer att se det som en chans, en möjlighet att utvecklas... träffa nya människor... lära mig något nytt... få nya preferenser inom flera olika områden... utforska mig själv och andra... 
Saker som tidigare var självklara är det inte längre... 😉

En ny resa... inte bara på min nya fina cykel utan en resa där jag inte vet destinationen... jag har inte full kontroll och det är nog väldigt nyttigt för mig... ☺️
Spännande men också skrämmande...

Vem vet vad som väntar bakom nästa krök...? Nästa backe...? Nästa korsning...? 

Det jag vet är att livet sker nu... och jag tänker inte stå och titta på när det passerar för att jag är för rädd att kliva på tåget i farten... 
Nej, jag kastar upp cykeln och hjälmen på en av vagnarna och hänger med... 😄

Jag kan vara skrämmande och väldigt rak mellan varven... men jag är ganska lättstyrd... 😉 så lokföraren får nog inga problem... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar