söndag 17 juli 2016

En helg har passerat.... ❤️

En helg kan innehålla så mycket... Kärlek, vänskap, samtal, skratt, kramar, dans & sex... Att alla sju ska ske på en kväll och med samma person ser jag som mer eller mindre otroligt... just nu i alla fall... Det kommer, det vet jag... 😉

Men kärlek kan man få av sina vänner... av Johans kusin som är här... 

Vänskap lika så... ❤️ av mina gamla vänner men också av mina nya... 

Samtal är en stor del i mitt liv... samtal i olika former... med olika människor... Samtal om det mesta här i livet... Om livet, separation, död, barn, sex, glädjeämnen och om sorgen efter fina partners... 

Skratt får man från flera håll... när en man tittar på min vän och blinkar ogenerat... när allsångsledaren drar ett dåligt skämt... när vi tittar på olika män och deras stilar... eller när vi tittar på tjejer och deras olika stilar... när vi analyserar våra olika stilar och skrattar gott... 

Kramar... ja, jag älskar att kramas och gör det med alla mina vänner och bekanta... ofta... Så när jag ser någon jag känner så skyndar jag mig fram för att kramas lite extra... En kram kan ge så mycket energi... ❤️

Dansen... återkommande glädjeämne... vare sig det sker i styrdansens form eller i ett stuffande moode... Jag fick båda delarna i helgen så jag är supernöjd!!! 💃 

Sex... ja, det kan man få på krogen... om man vill... säger mina vänner... för vad vet jag... 😉
Har inte kommit dit än... 😂 å andra sidan så har jag det nog hellre hemma än på krogen... 😂😂😂

Men bäst av allt var avslutningen som skedde vid mitt slitna köksbord... 
Te i mina fina koppar och mackor att njuta av medan samtalet vi haft under kvällen fortsatte... 
Analyserande av mess, av samtal, av möten, om sex, om önskan av närvaro och om besvikelser i livet... Att prata med själar som förstår vad man pratar om är en ynnest... där jag inte behöver förklara mig... där hen inte behöver förklara sig... där man fattar vad jag menar utan djupare, invecklade förklaringar... ❤️

Nu ligger vi... i varsin ända av soffan... Chattar... inte med varandra...😉... ser på film... pratar ibland men framför allt så bekväma och trygga i varandras sällskap... ❤️ 

Båda våra män har dött, bådas barn har förlorat sina fäder... ändå så har vi tagit klivet över till de levandes sida... ändå så fortsätter vi att leva... fortsätter att kliva fram mor våra nya liv... livet utan våra män... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar