torsdag 7 juli 2016

En vecka i berg o dalbanan...

En hektisk vecka kan man tycka... det finns fördelar och nackdelar med allt... 
Att jag blir både mentalt och fysiskt trött är helt okej, det betyder att hjärnan jobbar på för fullt och har inte braschat ihop... än... 😬
Ni som har stått på kanten av livet, vare sig det är en uppslitande skilsmässa, sjukdom eller sorgens dike, vet att det tar tid att få allt på rätt plats igen... 
Fördelen med min sorg är att jag inget X som spökar... eller är det just det han gör? Min älskade make... 😍
Det jag menar är att jag får ingen skit varje gång jag tar ett beslut kring barnen som inte passar Mr/Mrs X... 😉
Man kan välja att se saker ur en positiv vinkel... om man vill... 😊

Jag väljer just nu att omge mig med positiv energi... människor som inte suger ur min kraft utan fyller på... med värme och med kärlek. 

Denna vecka är fylld av vänskap... maxat kan man nog säga... 

Fikat i min trädgård med bästa Å o mamsen, jordgubbar till höger och vänster... tvätt som mirakulöst bara blev tvättad och upphängd... ❤️

En promenad och samtal men en god vän innan man slår sig ned och grillar korv vid Rävgången... doppar jordgubbar i en mintchoklad ganache... (Mintchoklad fick det bli då mellansonen åt upp den första ganachen när mamman tog en liten power nap i soffan... 🙃) 
Att sitta i kvällssolen, lyssna på måsarnas skri och bara vara... det är också livskvalitet som skapar energi... även om man fick dra på sig en jacka och en väst innan hemgång... 

Lunch med vänner är ett annat fint inslag i vardagen... speciellt nu när jag jobbar 10-15 och faktiskt äter lunch på jobbet... Hjärnan behöver den där pausen efter allt knappande på computern... 
Jag är ju Teckenspråkstolk som är van att röra på armarna och vifta runt lite... nu har säsongen gått ned lite för just den verksamheten så Pc'n får mer uppmärksamhet av mig nu... vilket påfrestar hjärnan lite mer... och axlarna skall jag väl tillägga så snart måste Herr Massör komma och puckla på mig en aning... 😉

Så vad är då bättre än att få äta sushi tillsammans med fina Z o T... snacka om livet, karlarna o Italien... barnen o de framskrida planerna för livet ❤️
Herregud, vad tiden gick fort och vi hann ju bara skrapa på ytan... men det positiva blir då att vi måste ses fler gånger... 😉

Eller varför inte få sitta ned med svärmor i köket...? Lyssna på deras resa till älskade Finland som jag inte gjort på så många år... Nästa år ÄR ett måste!!! 
Det är en av de sista delarna i mitt nya liv som jag måste erövra utan Johan... 
Vem vet...? Kanske har jag någon annan med mig då... 😉 Det hinner hände mycket fram till nästa sommar... 
Men då får det vara någon som verkligen kan insupa den finska kulturen, någon som älskar att basta... eller i alla fall försöker sig på att gilla det... 
Som vågar klä av sig badkläderna när vi ska bada för inte blöter man väl ned bikinin i havet... Måste ju spara på tyget... 😉
Lingonudden och allt där till, jag har saknat det enormt så nästa är kommer vi... 👍🏻

Gårdagskvällen kom att avslutas i sann tjejanda... Fyra vänner som samlas för mat och samtal... Samtal som kommer handla om livet och döden... om önskan att vilja vara i någon annans kropp, leva någon annans liv, gå i någon annans skor för att slippa sitt egna helvete... 😔

"Förhoppningsvis kommer vi att skratta trots det skitbesked "vi" fått... trots att ett mörker har lagt sig över "oss"... " Så tänkte jag innan jag blev upphämtad igår kväll... 
Skrattet och glädjen är så mycket starkare än mörkret och döden... jag hoppas det i alla fall för mörkret måste bort... det måste släppa taget så "vi" får leva vidare... ❤️
Det räcker faktiskt att Johan dog för fyra år sedan och L, M, K, U och L innan honom... ❤️

Å som vi skrattade trots det dystra som ligger över vår vänskapskrets... Vi öppnade upp och diskuterade nog allt från himmel till jord... så som bara fyra tjejer med ett vinglas i handen kan... 

En annan rolig grej, Johan ler nu..., är att jag har lärt mig äta flera saker som jag tidigare avstått ifrån... Han tjatade alltid på mig att våga prova... testa... ja, närhet gäller mat... 😉
Nu verkar Sarah ha insett att livet är här och nu... Hon skrämmer även mig, en hårdhudad änka i sina bästa år... 😉

Som singel betyder det inte att man måste hitta en man... Livet som singel innebär att hitta sin plats i allt detta som är nu... 
Stå stadig med fötterna på jorden... hitta balansen... se glädjen i det som går att se ljuset i... 

Om, jag säger om, det råkar vara så att en "lång, snygg, mörk främling" dyker upp och vill datea mig så säger jag väl inte nej... 😉
Fick just denna dag tre meddelanden från män som vill datea... 🙈 men det är en annan historia... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar