tisdag 21 juni 2016

Krogen... "Jurrassic Park"???

För en annan som inte har "blont långt hår, sillisar och putande röda läppar" så tycker jag att det är svårfiskat på krogen... 
Jag är kanske en aningens ironisk och aningens generaliserande men det känns som man måste vara ett riktigt, saftigt bete för att bli sedd... 😜

Ja, självklart man är avundsjuk på de som föds med ett vackert utseende som håvar in högviltet direkt... 😜
Fast då kommer vi outsökt in på frågan om vad är ett "högvilt"...? 
Är den den "perfekta snygge långe mannen" som får det att vattnas i munnen...? 
Eller är det den "tjocka, bullriga simpla mannen"...? 
Kanske han med de "snea ögonen och glasögon"...?
Eller hon som har tatueringen bak på skuldran och ler mot mig..? 😜
Vem som kommer vara "hen" och leverera vet man inte i förväg och det borde väl vara det som är det roliga... eller? 
Någon kommer svika en, en annan vill ha en svag kvinna som den kan dominera, den tredje är för svag vilket gör att jag kommer att bestämma allt... 😁... den fjärde är kanske kapet... 👍🏻👍🏻👍🏻

Usch, vad jag generaliserar nu men poängen är att alla är vi olika skapta, vi vill ha olika saker från ett förhållande, vill ha olika kvaliteter hos våra partners... vill ha ut olika saker av livet... 

Alla är inte skapta för tvåsamheten som jag efterfrågar och det är också okej...  De vill inte vakna bredvid någon, ligga sked och planera för dagen, veckan... kanske semestern eller bara snuffa på varandra... få en kopp te i soffan medan man ser på morgon-tv... någon att dela vardagen med, prata med om vad man gjort, laga mat med... eller i alla fall inte med mig... 😂😂😂

Ni märker att jag har varit ensam vuxen i detta hushåll alldeles för länge... har nog glömt bort alla gräl, smutsiga strumpor på sovrumsgolvet som nästan kan gå ned till tvättstugan av sig själva, toaringen som alltid är uppfälld... 😉
Nog minns jag alltid men jag minns också försoningen efteråt... 🙈 minns att livet hade innehåll... det var inte bara en transportsträcka... mot livets slut... 

Fast stopp där nu Sarah, nu låter du som att allt kommer lösa sig om du hittar en man... Så är det inte... 
Livet pågår hela tiden... även under transportsträckan som kan fyllas med många fina stunder som inte är relaterade till en man... Barnen, släkten, grannar, fina goda vänner ❤️, dansen... 

Visst är det så!!!! Jag behöver ingen man för att självförverkligande mig själv... Det klarar jag alldeles utmärkt själv... Jag har rott i land denna familj från helvetets strand, jag har överlevt Johans död fast jag trodde jag skulle dö av sorg och saknad... jag har en båt som nästan vilken man som helst skulle vara avundsjuk på... även om sonen kör den... har liksom inte kommit på hur hon fungerar än... Jag är ju mer lagd åt att gilla män så det är kanske därför sonen klarar av henne bättre än jag... 😜

Så nog borde jag kunna tänka att det finns någon speciell för mig när jag är ute och spanar... även om jag hamnar i skuggan av alla "snyggosar"... för någonstans där bland alla "högvilt" finns det en som tycker att jag är Alfakvinnan... ☺️... min alldeles egna "högvilt"... 😊😊

Det vore dock lättare om han hade en skylt på sig så jag slapp leta så infernaliskt... 😂😂😂


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar