tisdag 21 juni 2016

Hur ska man göra då...? 😳

Nu när man är ute på köttmarknaden så får jag höra av bekanta, män som kvinnor, att jag bara behöver ut o piiiiip... bara så där... bara ta för mig... 

Hur gör man då...? 😳
Ja, nu menar jag inte rent fysiskt... där är jag inte helt tappad bakom en vagn... Jag har tre barn så alltså har jag lyckats minst tre gånger... 😂

Problemet som jag ser det är att jag är en känslomänniska.... allt jag gör sätter spår i mig... skapar minnen, skapar märken... 
Jag tillhör den skaran av gruppen blondiner som analyserar och tänker... Tänker troligen alldeles för mycket... det är det negativa med mitt släkte... vore skönt om man ibland kunde bara kasta skiten över axeln och gå vidare... 

Att bara gå ut å få det gjort är nog inte min grej... har försökt 🙈 
Måste finnas någon form av attraktion... annars blir det ju inge vidare... 😏
Nja... får väl göra som min mamma sa... "Håll dig till dansen... där ser du vem det är och då blir det lättare..." 

Men i dansen dyker det kanske upp en annan problematisk situation upp... Närheten till den man dansar med... 
Nu snackar vi inte om någon traditionell foxtrot utan fox i form av Dirty Dancing... dock utan Partick Swayze...  😩

Det är närhet, kropp mot kropp, paket mot paket... kind mot kind, panna mot panna eller läppar mot panna... värme, kroppskontakt, svett, rullande höfter, händer mot ryggen, händer som "smeker"... följsamma rörelser, glid, mjuka stopp, rubbanden mot varandra... 

Nu tänker ni att det enda som saknas är sängen och gummit... 🙈 men grejen är att om det INTE finns en attraktion från någon av paret så är det en helt vanlig dans... med lite mer närhet... 

Visst, som utsvulten änka så får jag tillgång till närhet... en liten del av den närhet jag så saknar efter Johan... å där var det närhet vill jag lova... 😁😁😁
Men så mycket mer är det inte... det är en dansform som är ganska najs... 

MEN finns det däremot känslor med i bilden från något håll, ja då är det inte så lätt att avläsa eller tolka det hela... då kommer man i kläm... 😕
Lätt att man tolkar in någonting som inte finns där... för man vill och man är nära... 

Som jag sa till en manlig bekant för en tid sedan, att då är det mer intimt att ha en KK eller ett one nightstands än att dansa fox... för den delen av kroppen som används då är i alla fall för mig väldigt mer privat och det är inte den jag dansar med på dansgolvet... 
Det förekommer säkert par som lämnar dansgolvet och åker raka vägen hem... kul för dem... 😉😂

Så frågan är: hur ska man egentligen göra...? 😂😂
Krogen, vänkretsen, dansgolvet, dateingsidorna eller arbetsplatsen...??? 

Nu ska ju livet tydligen inte vara så himla lätt alla gånger... får väl slå tärning och fortsätta med min forskning... den får nog pågå ett tag till... 💃💃💃






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar