fredag 17 mars 2017

Ofta har man svaren inom sig...

Så är det... ofta har man sanningen inom sig men den är dold för oss... vi behöver guidning för att finnna svaren... 

I kväll jag hade jag en uppenbarelse... fick uppleva någon fränt men samtidigt lite skrämmande... 
Kände för en tid sedan att jag behövde just lite stöttning och guidning i mitt liv... 
Hamstern snubblar mellan varven och jag fattar inte varför... 😂

I kväll fick jag hjälp att sortera ut mina tankar och få lite mer rätsida på mitt liv... 

Jag tror att vi har levt liv innan detta jordeliv... jag tror att vi har mött vissa människor innan och det är därför vi har lätt att connecta med dem i detta liv...
Det finns redan mentala band, skapade i tidigare liv... attraktioner som skapats innan... så tänker jag... ☺️

Det betyder dock inte att det man gjorde i ett tidigare liv ska upprepas igen men vi har alla en uppgift i livet nu... frågan är bara vad vår uppgift är... ☺️

Att jag har förmågor vet jag redan... att jag har kompetenser inom många områden är jag fullt medveten om... ☺️Frågan är bara vad jag ska lägga min energi på... 
Vad ska ge mig min energi tillbaka...? Hur ska jag kunna sortera ut allt detta...? 

Fann denna kvinna så intressant... hon sa saker som andra redan har sagt men det tar cirka tre, fyra gånger innan ett budskap fastnar...
Innan man förstår vad det betyder eller innan hamstern got the messege... 😉

Jag gick därifrån ikväll med ett uppfyllt hjärta, glädjefyllt inre... glad och modig, glad och stark... glad och trygg med mig själv... ❤ Älskar mig själv lite mer... ❤

Fylld med insikter om mig själv, fylld med energier, fylld med ny kunskap... jag nästan studsade ut därifrån... 😃

När sen min bästa fina vän Anna fick mig att inse ännu en sak som jag tragglat lite med, släppte en liten sten från mitt hjärta... Att prata med sina vänner om allt gör en inte svag, det kallas mod och det kan ge en styrkor som kan lyfta tunga berg... eller stoppa en hamster... ☺️

Livet blir inte som vi alltid vill... jag kan inte få tillbaka barnens far, ingen kan heller ta hans plats... ❤ men livet kan bli bra ändå... det kan bli riktigt bra med ansvarsfulla vuxna runt omkring dem... vuxna som kan fungera som stöd och ge dem vänskap... ❤

Jag kan aldrig byta ut Johan eller skaffa mig en kopia av honom... men jag kan välja att leva livet som jag vill... göra det jag vill ha ut av mitt liv, för det är just det, det är mitt liv... ❤

En bra dag med försvinnande astma och allergi... 😃
En bra kväll med denna fantastiska kvinna som öppnade upp mina ögon och fick mig att se igen... 
Spooky, absolut... 😁😁😁 men när saker som hon inte vet om dyker upp, när hon kan förklara vissa delar som hon bara inte hört tidigare, ja... då undrar man varför mitt knä började strula i okt/nov och gör extra ont när jag dansar... då undrar man varför allergin och astman börjar strula i december... 😂

Jag vet svaret... och det ger mig en frid och det ger mig mod att gå vidare med mitt liv... mot min framtid... ☺️

Avslutar kvällen i soffan, ensam... jag, jordgubbar och bananer doppade i en chokladganach och givetvis en balja te... ☺️☺️☺️☺️
Samtal med vännen som saknat mig på telefon... djupa samtal på messenger med en vän och sedan sms med mannen i mitt liv... ☺️

Nu väntar jag på den yngsta sonens hemkomst så jag får sova och ladda batterierna inför morgondagens äventyr..!!!! ❤

 

Laddad och redo för en dag i vänskap och förhoppningsvis en massa nya minnen i solens sken... 

Over and Out!!!! 🤗🤗🤗🤗


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar