torsdag 9 mars 2017

Ensamstående förälders baksida...

Sitter vid köksbordet o grämer mig lite över att vara ensam förälder... egentligen är man ju inte ensamstående... jag ser mig som den enda föräldern och det är jag ju... 
Flesta dagar så rullar det på bra... jag får ihop schemat bra och det är tack vare/på grund av att mina barn inte är aktiva i någon sport... ja, motorsporten men där behövs inte min kompetens över huvudtaget.... 😂
De blir nog mest glada om jag inte lägger näsan i blöt... har som sagt få saker att tillföra mer än dumma frågor... 

Fördelen är att jag inte är en sönderstressad förälder som kör halva Sverige runt på träningar, läger och matcher/tävlingar... 
Å andra sidan så är jag ju inte så van längre att organisera allt som jag var förut när de var engagerade i olika äventyr...

Nu får jag mest sitta och skämmas på Socialkontoret för att sonen struntat i att gå till tandläkaren två gånger... 🤔

Alla är vi olika i Herrens hage och tur är väl det...

Sitter med benet i högläge och har en ispåse på knät för att mota Olle lite i grind... en slemsäcksinflammation som inte ger sig på grund av felbehandling, skulle jag vilja påstå... nu ger vi oss på den från en annan flank... skiten ska bort så jag får göra mer det jag vill...

När jag sitter här så lägger jag lite tid på att tänka på vad glad jag är att jag är bortskämd... ❤
Jag har världens underbaraste föräldrar... både mina egna och Johans... ❤

När det strular ihop sig finns de alltid där för det är inte lätt att jobba 100% och sedan få ihop allt när tiderna krockar... 

Insåg att ingen hade köpt mjölk till kylen... gröten blev hemskt torr nu på morgonen när mjölken lös med sin frånvaro... den enda gång jag vill ha mjölk då jag annars inte dricker den vita drycken... 😩

Ingen hade handlat, det vill säga jag... 
Eftersom stora sonen bor hos flickvännen just nu... han säger att det är nyttigt så jag vänjer mig... Han säger att han ska flytta en vacker dag... 😂
Men jag fick äran att se honom igår för att lämna in mobilen lagning kan han inte fixa själv då den står på mamman... myyyyys!!! ☺️☺️☺️

Inser att han har hjälpt till ganska mycket med inköp av grundvaror... sonen som blivit stor.... ❤

I dag är en sådan dag där allt händer samtidigt... men då finns en morfar som ställer upp och hjälper till...❤
I går var min älskade mamma här och vek tvätt och fyllde min 10-kilos maskin med tvätt... det luktade så gott när jag kom hem... ❤
Att hon fick städa upp efter fem tonåringar som rusade in o kokade kaffe över hela köksbänken fick hon på köpet...!
☺️

En svärmor som bakade köttfärspiroger till Sälen är alldeles fantastiskt när man har en hjärna som borde sitta i SvampBobs skalle... ❤

Dammsugarn snurrar runt mina fötter oh ser till att allt grus som katterna drar in försvinner och det går att gå barfota igen... 😜

Som sagt, bortskämd de luxe men jag är fullt medveten om det... ❤

I dag slutar jag 16 istället för 17 för att hinna med att vara ansvarsfull förälder på ett disco som anordnas av yngsta sonens klass... ska ha hunnit poppa popcorn också innan... 

Sen fanns det visst fyra olika alternativ för mammans egna nöje till kvällen...
- Afterski på Blå Bergens Pub o Spa
- Dans till Sannex i Karlskoga
- Lasse Stefans på Ritz
- Soffhäng med katterna och astman

Så, nu har jag suttit mina tio minuter som Roffe sa, och masserar mitt knä med ispåsen... tillbaka in med den i frysen så jag kan slänga på den när jag kommer hem... i kväll... i natt.... 😇😇😇


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar