måndag 26 december 2016

Fokus på Sarah

Julen är över och jag är lite glad för det då den varit tung i år också... hade inte räknat med det då det är tredje julen efter Johans död... Trodde nog att jag skulle vara "van" nu och eftersom jag har släppt Johan och varit på lite dejter här och var så skulle julen kunna blir bra... 
Så fel jag hade... är så in i själen trött... 😔

Det blev en jul men många känslor... krockande känslor... saknad, tomhet, irritation, glädje, tristess, lugn, rastlöshet, vilja, disträhet... jag skulle kunna fortsätta rabbla ord i en evighet... 😔

Det här med julen handlar om gemenskap, vänskap, umgänge och familjen ❤ 
Att få vara viktig för någon, att få betyda något speciell för någon... å det är jag för många... ❤

Låter skitfånigt och barnsligt att saknaden av allt det där gör en ledsen och får en att känna sig utanför under julhelgen... 😔

Är så less på singellivet och jakten så nu tar jag en paus från dejtandet och jagandet... för det blir ett typ av jagande trots att man inte vill... just för att man vill så mycket... jag vill så mycket... 

Nu skiter jag i detta för det blir bara pannkaka av allt... missförstånd i kommunikationen och besvikelse när man inte räcker till... när man blir dissad och bortvald... 🤔

Jag ska fokusera på mig själv... det har jag sagt förut men så fastnar jag i en snara och hänger där upp och ned... igen... dinglandes, fast i ett rep och kommer ingen vart... gör våld på mig själv för att få det där jag vill ha... behöver... 

Saken är den att jag är trött på att vara den starka, kvinnan som överlevt sin man, som är lockande och spännande... sexig och med en snygg rumpa... jag är allt det där... ett tag... tills de inser att jag har mer innanför pannebenet än många andra... tills de inser att jag inte tar vilket skit som helst... att jag har en egen vilja och att jag inte accepterar "inget konsekvenstänkande"... tills de tycker jag är för krävande och intensiv... 😔

Jag är så less på killar som bara vill ha sex, som undrar om man ställer upp på gruppsex vid typ tredje chattmeddelandet... är less på att vissa inte inser att det råkar vara en människa bakom sminket och spacklet... att det finns någon som råkar ut för konsekvenserna av deras handlande... Som vi säger i båtvärlden: ta ansvar för ditt svall... (vågor som blir av båten) 

Nej, nu får det vara nog... 😠

Jag vill ha goss och mys i soffan... jag vill ha smek och pillande i mitt hår när jag ligger på hans bröst... småpratande om tv-programmet som visas på tv'n... 😊Jag vill ha kyssar och näsor som gnids mot varandra... jag vill ha pirr i magen, vill ha ett god morgon sms med en rodnande gubbe eller ett hjärta... 💟 eller ett natti natti... 

Jag kan få allt det där men utan att det betyder något... utan att det finns något hjärta med i bilden... mer än de som skickas i sms eller mess... 😔
Det finns flera som vill ha grädden men inte moset... men för mig, den sanna relationstjejen, så ingår det där i ett förhållande... inte i en KK-relation... 
Ett KK, för mig, är mer avskalat, pang på... ren o skön sex!
Ingen relation, inget chatt o telefonsamtal därimellan... 
Då är det vänskap och med en vän har jag inte sex... det skiljer jag på... i alla fall till en början... visst kan man bli vän med sin sexpartner, visst kan man ha sex och bli vänner men det där att blanda ihop det från början, nja... det fungerar inte för denna donna... 🤔
När man blandar in där andra så förvirrar det bara... väldigt mycket... när man är en tjej som jag... en som egentligen vill ha mer utav livet... 😔

Nu ska jag ha ett förhållande med mig själv... ska göra det jag vill, boka in vad jag vill göra... hänga med mig själv... sätta mig själv i centrum... 
Strunta i det där andra... det får komma när det kommer... 

Nu har jag visat mitt intresse flera gånger men det blir bara på deras villkor... det slutar nu! 
Härmed är det Sarah och hennes grabbar som ska vara viktiga... och alla fina vänner... ❤

Är det någon stackare som vill och vågar dejta mig så får han ta mig faan visa det tydligt... för jag har stängt ned den shoppen... Han får vara övertydlig och kanske till och med lite fjäskande... ☺️
Visa vad han vill... vara lite man... vara modig... 😉

Sarah Emilsson tänker bli jagad, inte jaga... det har jag testat och det blev en ren torsdag av det... både soppa och pannkaka av allt... 😔

En trött Sarah som efter en tung jul tar en paus och vilar sig in i 2017... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar