måndag 5 december 2016

En uppfinning krävs....


Många saker kan vi irritera oss på i vardagen.. fast vi inte borde... 😔
Små, enkla detaljer i livet som en del kommer på smarta lösningar på... 😃

Tex. så kom ju någon smart stackare på lösningen till att man aldrig har kontanter på sig när man ska ge barnen lite extra pengar eller när kompisen betalar sushin... ☺️
Thank God for det mobila BankID ✅

En annan sak som någon smart nisse kom på är att strunta i en lös kork på tandkrämstuben så man undviker onödigt tjafs hemma... I dag kan man köpa tuber med en vik-kork... heter det egentligen kork...? ✅

Många irriterar sig på att ringen aldrig är nedfälld i ett hus med män i... 🤔 det upplever inte jag som ett problem då det verkar som alla mina män sitter och kissar.... 😁 
Däremot har jag upptäckt att jag/vi inte fäller ned locket hemma... för när jag kommer in på toaletterna här på jobbet har det hänt, några gånger faktiskt... att jag nästan sätter mig på locket... är nog en vanemänniska...😂

Det finns några saker som jag skulle vilja att någon kom på en lösning till:

- hur mjölkpaketen kommer från köksbänken till återvinningspåsen i kaosrummet... 🤔

- hur mjölkpaketet kommer från vardagsrumsbordet tillbaka in i kylen innan det vandrar därifrån by it self... 😩

- hur golvhandduken inte kommer så nära duschdraperiet att den blir soaking wet varje gång någon annan än jag duschar... det tar så lång tid innan den torkar... 😩

Några små saker som skulle underlätta mitt hemmaliv.... 😊😊😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar