fredag 18 november 2016

Vuxenhelg fast i en annan tappning... 😁

Under många år har vi, Johan och jag, varit i Stockholm på våra vuxenhelger tillsammans med goda vänner. 

Nu är jag här igen, dock nytt hotell... Inte vårt vanliga hotell som vi bott på under många år. 
Kanske är det bra med lite nytt men jag tror inte det skulle ha spelat någon roll. Jag är stark och orkar leva igenom platser med vackra minnen utan att  krascha... för jag har gått vidare... ❤️

Att sitta vid middagsbordet med dessa människor är så givande... så många skatt, så många minnen och en del snack om asfaltbranschen... precis som vanligt... 😂

Enda skillnaden är att en stol är tom och det gör inte ont på något sätt... Istället skojar vi om vem som kommer att sitta där en dag... å enligt Facebook, som har bra vetenskapliga tester 😉, så kommer jag ju gifta mig under våren... 😂

Det som är så skönt med dessa jeppar är att de bjuder med mig trots att jag är ensam eller singel... ensam är jag inte... har ett ganska stort bihang på tre tonåringar... ❤️

Vi skojade om det... vi alla har lite större barn, vill inte tillbaka till småbarnslivet och jag har sagt att inga bonusbarn under 12 år... har till och med dissat förslag på dejtningsajterna för att de har barn under 12... 😏

Men sedan slog det mig... Hur lockande är tre tonårsgrabbar för en som har mindre barn...? Ja, nu har ju "hen" inte träffat mina underbara juveler 😍 men rent hypotetiskt... små barn är formbara medan äldre är lite mer svår navigerade... speciellt mina som har det bagage de har... det är nog inte det lättaste att kliva in i min crew o säga: 
"Hej,  det är jag som er mamma sover hos mellan varven... kul att ses..." 😂

Men som sagt, är glad att de bjuder med mig trots min singla status men de påpekade också att det får snart vara slut med det... stolen behöver fyllas... 😂


En trevlig kväll där jag känner mig trygg och välkommen. Känner mig omtyckt och älskad för den jag är... den intensiva Sarah som överlevt helvetet på jorden... 

Dessa herrar är två av alla mina "män" och de ringer med jämna mellanrum... kollar av hur läget är, hur landet ligger... svänger in på en tvärfika när det passar... 

Nu planerar vi smått vårens skoterresa upp till fjälls och den stora frågan är väl om stolen fortfarande kommer vara tom... och är den inte det, vem sitter i den...? 
En god vän som passar in i sällskapet eller är det en man som vill ligga sked och mysa... vissa kan båda de sakerna passa in på en man men ni fattar nog vad jag menar... 😉

Det, mina damer och herrar, får tiden utvisa... 😁

Nu till ett av mina favoritämnen på vuxenhelgen... HOTELLFRUKOST!!!! 😃

God Morgon från ett mulet Stockholm och dagens musiktips blir lite country... 💟



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar