onsdag 19 oktober 2016

Nästan som förr...

Söndagsmiddag hos svärföräldrarna var standard i vår familj för ett par år sedan... i alla fall på våren när båten skulle göras iordning... Den båten vi hade då, Catara af Långbyn stod på sin vintercamping där och det var förträffligt perfekt..!! Umgänge med släkten samtidigt som vi fick en chans att jobba och färdigställa båten inför kommande sommar... samtidigt som det serverades god mat och påfyllnad av bensin i 4-hjulningarna... 😉

Vi visste alla att detta skulle ändras under 2014 men kanske inte av dem orsak som blev... 😔
Vi hade sålt vår båt och köpt en annan... några år äldre men aningens större vilket gjorde att vi inte länge kunde transportera båten utan specialtransport... Hon skulle komma att stå nere i hamnen hela vintern... så de spontana träffarna hemma hos svärföräldrarna skulle minska... 

Tyvärr har vi varit gräsligt dåliga på att åka dit... eller jag måste säga att jag har varit sämst på det... 
Det blev en av mina utvecklingsområden efter att jag varit hos min coach... att få till bestämda söndagsmiddagar hos dem... bara winn winn för oss alla...

I söndags satt vi ned alla runt bordet i vardagsrummet och njöt av svärmors goda mat... Hela familjen var med + 2... ja, jag hade då ingen + 1 😉 utan det var flickvän och ett extra barn som fick nöjet att umgås med familjen Emilsson... 😄

Det var nästan som förr... samma galna diskussioner mellan svägerskan och Johan fast nu var det en av grabbarna som stod som motpart denna måltid... 

Mina svärföräldrar är nog bland de bästa på jorden... jag valde helt rätt man när jag fick dem på köpet..!!! ❤️
De finns där alla dagar i veckan, blir glada när jag tittar in, de håller "ungdomsgård" ute i verkstaden där killarna med sina vänner mekar allt från A-traktorer till moppar... Farfar hsr världens bästa lokaler och han är där mellan varven och kommer med goda råd, hjälper till men även kräver att de ska städa efter sig... ❤️
De låter dem vara unga men har också tydliga gränser...

Denna söndag bjöd mellanbarnet på undervisning i kaniners fortplantningsförmåga genom ett Youtube-klipp... medlemmarna runt bordet dog nästan av skratt... 😂 men det kommer ingen pryd förmaning utan istället skrattar farmor och farfar med oss alla andra... 

Sedan står vi i fönstret och ser hur mellangrabben leker med 4-hjulningen... precis som de gjorde för några år sedan... varje helg... ute på gärdet nedanför boningshuset... 
Runt, runt i de lövhögar som lagts ut där... skapar runda spår bland blasten simfena kvar efter skörden... 
Så självsäker, så lycklig man kan vara... ❤️
När han sedan, på vägen hem, ber storebror om hjälpa att fixa till A-traktorn som står och väntar på lillebror på farfars gård värms mitt hjärta...!!! 
De pratar med varandra, de slåss inte... de har vuxit till sig... 
Vi har nog lyckats, jag och Johan, trots allt... ❤️
Vi har lyckats skapa tre olika individer som kommer att klara sig bra i livet... har de varandra så kommer de kunna fixa allt... ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar