fredag 1 december 2017

Singel/Änka i funderingar...

Det har gått 3,5 år sedan Johan dog ifrån oss... ❤️

De sista dagarna har jag varit så arg på honom...  😡 så förbaskat arg för att han lämnade mig i denna situation med VÅRA barn... barn som saknar sin pappa...😢

Julen närmar sig, det ska skruvas i verkstaden och där mina vänner har jag inte så mycket att hjälpa till med... har väl inte tummen mitt i handen men det är väl inte ett av mina specialområden direkt...
Mycket kan jag men det där faller utanför mitt kompetensområde... 😁

Så, ja, jag är arg... förbannad för när jag nu behöver honom som mest så finns han inte... inte ens i en annan lägenhet med en ny partner... eller i en annan stad... Han är utom räckhåll... 🙄

Jag har nog låtsas att jag inte alls saknar honom men det gör jag ju... ganska mycket... 🤔

Till en viss del för min egen skull, för skulle han inte vara död och begraven så skulle det ju vara vi som stod i en enad front gentemot våra fantastiska ungar... i alla olika dilemman de skulle försätta oss... Så visst saknar jag familjekänslan... rätt mycket... att vara tre vid köksbordet är ingen hit när man är van att vara fem... 😔

Lära om... våga möta det nya... sluta fly undan den verklighet jag lever i... hitta orken och framför allt modet att skapa den förändring som krävs...

I går fick jag fantastisk vägledning i hur jag ska göra och en rejäl stövel i rumpan... dock fylld med värme och gott syfte... ❤️

En sak som jag vill säga till er som lever i en relation... underskatta aldrig den närhet ni har... ❤️
Tänk vad en kram kan göra... en hand på en arm... en hand i ett ryggslut... en blick över köksbordet eller från andra sidan festlokalen... en spontanfika/lunch på stan... en kall fot under täcket... eller traditonen att klia den andra på ryggen vid sänggående... ❤️

Jag är en social varelse...ingen ensam varg... har och kommer aldrig att vara det... men ack vad den känslan kan vilseleda en när man är törstande... lätt att lura sig in i ett hörn... 🤔

Så hem och krama om varandra... ge frugan den där kyssen på kinden... klappa mannen på hans fina rumpa och viska orden i hans öra... ta på varandra och visa uppskattning... Det tar oss framåt i mörkret... ☺️

#metoo pågår för fullt och det ska det göra men vi får inte glömma att kärlek, sex och gemenskap på lika villkor är UNDERBART!!!! ❤️

Kramens dag borde vara varje dag... 🤗




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar