måndag 7 augusti 2017

Lev! I morgon kan vi vara döda... ❤️

I går vid mitt slitna köksbord så fikades det... Hela två gånger... 😁

Ena gången så tog alla schackrutor mer eller mindre slut... eller de sista stackarna skickades med hem i en burk... ☺️
Vid det andra tillfället så bjöds det på biskvi men jag tog ingen... den ligger kvar ännu... 😉

Vid båda tillfällena diskuterades livet.... relationer dissekerades... analyserades...

Med skratt och ibland rynkor mellan ögonbrynen kom vi fram till mycket men samtidigt ingenting mer än att livet inte är så lätt alla gånger... och att man kan sitta mindre bra... 😁

Har fått höra den sista tiden att jag visar en bild på fejjan och en annan IRL...🙄🤔

Hmm, vet inte om jag håller med riktigt...  men med den hastighet som jag lägger upp saker så är det kanske lätt att missa några inlägg...😁
Tycker nog att jag påtalar både när jag inte är på topp eller när jag är glad...
Problemet kanske är att jag slänger in en fin bild från sjön under tiden som livet är tufft men det är för mig livet...

Livet går ju inte alla dagar i moll även om helheten inte riktigt går som jag vill och önskar... kan ju inte gräva ner mig...

Det var samma sak efter Johans död... jag skrattade rumpan av mig dagen efter till ett YouTube-klipp men det betydde väl ändå inte att jag inte var förkrossad över att min man var död... ❤️

Jag har inställningen att om det händer något roligt så njut... lev den stunden fullt ut eftersom det kommer en stund där du kanske inte kan andas över huvudtaget... Har du då levt och njutit en stund så har du kanske fyllt upp förrådet med energi så du kan klara av den där tuffa stunden...
Så tänker jag...☺️

Vad vi kom fram till var att jag kunde inte sätta fingret på vad som saknas i vissa relationer för att det ska bli en Jack Pot...

Eller är det vad som kallas för dejting... ? Tiden fram tills man kommer på det...? Men ibland vet man direkt att det inte är aktuellt och ibland så vänder en vänskap till något annat.... Har hört att allt kan hända...☺️

Det tråkiga är väl när man som jag är i fel tid och med bevisligen med fel karl... 😔men det är väl bara att borsta av knäna och resa sig igen... 🙄 har jag hört...

Å där kommer åter frågan in... vad vill man då ha...?

Nu får ni tolka denna bild rätt.. det handlar inte om förnedring eller misshandel kan jag då förtydliga direkt...
Det handlar om kärlek, respekt och spänning... ☺️ och det får man inte med alla... 

En ingrediens kan ibland saknas och då är det som att baka Märthas skurna chokladkakor utan ägg eller bakpulver... då blir det något annat... 😁 Inte det man letar efter... men ibland kan det blir bra ändå... 
Om man tillför lite lakritspulver men inte för mycket... eller så ska man ha i mer så det passar in i mitt liv... ☺️ beror ju på om man gillar lakrits eller inte...  😉



Livet är en resa och vi svänger lite till höger och till vänster... eller svänger om helt i en rondell och klivet ut som transa eller homo... Allt är okej om det är vad man vill själv...❤️

Kan jämföra mig själv med hur jag var i höstas... ledsen och krossad... ny i spelet...😔

Nu är jag ledsen och krossad men jag står stadigt jorden och älskar nästan hela mig själv...☺️

Jag har lärt mig att le o njuta av livet även när det blåser storm... då surrar man fast sig själv lite mer... 😉

Påminner mig om alla fina människor jag har runt omkring sig som står kvar trots en ibland arg och förvirrad och vilsen Sarah som kan vara en riktig bitch.... 😂Som kan säga dumma, mindre välplanerade saker... rent av elak och spydig kan hon vara men då har hon troligen mött på en tyst och okommunikativ patrull... 😔
Då fallerar även hon... denna knäppa varelse.. denna aningens muppiga tjej...☺️

Men jag går All In för jag vill inte stå om några år och fundera på varför jag inte sa eller gjorde så...  🤔

Varför jag lät någon slippa igenom nätet för att jag var feg eller inte sa som jag kände... 🤔
Hellre satsa och förlora än att sitta fegt kvar och undra hela livet vad det kunde ha blivit...

Nej, hellre leva och älska och riskera att bli sårad... för vågar jag inte kanske laxen tar sig ur nätet och försvinner ifrån mig... 

Å gör han det så kommer det troligen en vacker röding efter ett tag och smakar på mitt bete... eller så är det så att jag fastnar i hans håv... ☺️ 
Den som lever får se och trots tårar så lever jag med er alla runt omkring mig... ❤️ 
Samt en ängel som måste undra vad jag håller på med... för "hur svårt kan det vara...?" ❤️

Han bestämde sig att denna där rödhåriga donnan skulle han ha å så blev det... 😁


Over and out from the Bitch from the long village...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar