söndag 27 augusti 2017

Änkans öppna bok ❤️

I dag är offerkoftan på... Storlek XXL! 😔

Jag borde vara glad och det är jag... innerst inne... men i dag har det varit en dag med många känslor... 🙄 och förskräcklig många tankar... 

Kanske är det en kombo mellan en vecka i sängen/soffan/solstolen med lungor som då inte har samarbetet alls och insikten att detta var det sista stora projekt som Johan och jag planerade... ❤️

Han fick inte vara med och slutföra det... det fick jag styra upp själv... 🤔

Jag får dela detta med mina barn och min familj... men långt där inne vill jag ju dela detta med någon speciell... 

Lite för mycket motgång tillsammans med "tycka synd om mig själv" har nog fått ned mig ett steg på livets trappa... 😔

Alla runt omkring mig är så jävla lyckliga... håller handen, mojsar och far på förbannade semestrar medan jag kämpar på med min egna berg o dalbana... De ler och pussas, kramas och får sex, lever livet och planerar för framtiden... 

Raljerar, det är jag fullt medveten om men det känns som att jag är den enda i världen som ingen älskar... förutom mamma och pappa, mina barn, släkt och vissa vänner... ❤️

Borde vara så tacksam men varför i hela friden är jag inte det då...? 
Påminner mig varje dag vad jag har att vara tacksam för men i dag föll jag som en sten ned i vattenpölen... 💦💦💦

Kanske var det insikten när älgen klev upp mot vägbanan i natt och jag körde alldeles för fort och hade aldrig hunnit stanna i tid om den inte hade varit så långsam... 
När jag såg ögonen på djuret och den stora kroppen röra sig mot min bil, som for fram på kommunvägen, i alldeles för hög hastighet... så hann jag tänka så mycket... 🤔

Är det min sista tid här på jorden? Ska jag få möta Johan..? 
Lämna mina barn kvar ensamma, utan någorlunda förälder kvar...? 
Ska mannen som jag under så lång tid kämpat för, stå kvar med mina/våra hårda ord som det sista mellan oss...? För att vi inte längre pratar med varandra... 😔 

Offerkoftan är sååå stor och varm ikväll när jag summerar dagen... grinfärdig trots att altandörrarna äntligen är insatta efter en massa krångel då jag bor i ett hus som är utbyggt en fyra gånger... 

Lösningar som på 70-talet troligen var bra och byggarna i byn tog vad de hade för virke... 😂 Det gick elkablar där det inte borde, som vi fick leka detektiver för att hitta rätt propp till då originalschemat är från 1967-isch... ☺️
Så vi har kopplat om, dragit nya rör... 😃

Vi har inte rykt ihop... pappa, bror och jag... Två av barnen har varit med och hjälpt till... jag är tacksam men ändå så tom och ledsen... ❤️

Jag börjar tvivla på mig själv... att det är  något fel på mig när man aldrig duger fullt ut... Att man bara duger att "leka" med när man inte har något annat till hands... eller när man bara vill vara vän men njuta av det där som finns inom en kärleksrelation... 
Börjar fundera om jag har för stora krav... ? 🤔
Kan jag inte bara vara nöjd...? Sluta jaga det "perfekta"...? 

Nej då... jag vet att jag är okej... har bara träffar på slemråttor som anser att jag är tråkig eller slempaddor som finner mig attraktiv mellan varven men står inte ut med mitt humör eller att jag är intensiv... FÖR DET ÄR JAG!!! ☺️
Men det är ju inte allt... det finns sidor hos mig som är alldeles, fantastiskt underbara... ☺️☺️☺️ 

Så nej, det är inget fel på lilla jag... så i dag summerar jag dagen så här:

Tacksam för all hjälp jag fått ❤️
Tacksam för den relation jag har med min bror! ❤️
Tacksam att jag lever och inte sitter hos Johan utan är med mina älskade barn ❤️
Tacksam för att dörrarna äntligen är insatta i köket! 👊🏻
Tacksam att jag klarat mig undan alla de träskpaddorna som jag fallit för... 😂
Tacksam för min Anna, min Lola o min Majsan som finns där i alla väder. Älskar er! ❤️
Tacksam för att jag får sova i min säng, med min kudde och att TV'n är ett trogen sällskap...! ☺️

I morgon tar jag inte på mig offerkoftan och kanske kan jag hålla mig ifrån att bli osams med någon för att mina känslor sitter på utsidan... ☺️
Ska göra ett allvaligt försök att vara trevlig ... 😁

Imorgon ska jag få träffa mina "änkor" och mysa... ❤️ Få stöttning och kärlek, värme och omtanke... för solen skiner även när det är jobbigt... ☺️

"När det är lätt är det rätt..." 

Jo rå så att... 😂😂😂 lite utmaning behövs men man kanske inte behöver bestiga K2 varje vecka... lite räkmacka vore ju najz ibland... 

Over and Out from Dagens största ägare av offerkoftan!!! ❤️








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar