söndag 20 augusti 2017

Ny taktik!!! ☺️

Ska det ske en förändring så får man fixa det själv... ☺️

Sårad i hjärtat och själen, knät värker som faan mellan varven och jag är gnällig som bara den men nu väljer jag en annan väg... 😄

Varje dag ska jag skriva ned allt positivt jag har upplevt från det att jag kliver ur sängen tills jag kryper ned med Shrek och Åsnan... eller om det är Mumin... 😉

Jag ska strunta i det negativa och låta det glada, vackra och underbara som händer i mitt unika liv få styra mig in i framtiden... ☺️

Jag har lätt att fastna i ältande och tar allt för ofta på mig offerkoftan... 😉 den värmer fast på ett destruktivt sätt... 

Ska det ske en förändring så måste jag börja någonstans... och jag börjar med mig själv så klart... någon annan kan jag inte förändra... påverka kanske men inte förändra... 

Jag väljer att minnas och tänka på beachvolleybollsmatchen vi spelade i går... en match som slutade 1-2 till något lag... Kul för dem! ☺️

Många skratt, god mat och underbara vänner som hjälpte till att städa undan ute på altanen efter partajet... 🙂

Två av mina söner var med och det gladde mig otroligt... ❤️ 

En toppenkväll som avslutades med musikquizz på min musikanläggning ute på altanen....!!! ☺️

Allt det där kommer jag minnas... inte att jag schabblade ut te på golvet, hes som en rökare, att jag slog omkull glas med vätska i, att sonens Atraktormotor skar, att torktumlaren behöver en servicetekniker och att min vän tycker att jag har skräpmusik på min musikquizzlista... 😂😂😂

Nej, det där kommer jag glömma bort i förmån för att väninnan landade på rumpan i "blöthörnet" mer än en gång... ☺️☺️☺️

I dag lyckades jag cykla med mina nya bike-skor... kunde koppla loss dem utan problem... mös med mina vänner vid deras köksbord... Låg ute på altanen och lyssnade på hur det regnade på plasttaket... Fick en fin kopp av min vän ❤️ och den är ljuvlig att dricka ur... ❤️
Sonen kommer upp och tittar in i sovrummet och tackar för maten ❤️

Jag är så rik!!! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar