torsdag 6 april 2017

Glädjas åt andra är oxå glädje...

Kan man inte själv dansa... 😔 ja men då får man väl glädjas när andra gör det... ☺️
Så tänker jag... och igår tog jag mig i kragen och åkte ned till klubben...
Såg alla underbara människor som dansar med leenden på läpparna... ja, även de som inte har det... leenden på läpparna.. 😉

Saknar dansen så in i Norden men jag rehabar än och har ett kvällspass nästa vecka som får vara delmålet... 👊🏻

Dans är glädje för mig även om det har inneburit en del skit de sista fem månaderna... ni som känner mig lite djupare vet min ångest inför detta... ni kanske förstår att jag verkligen fick ta mig i kragen för att åka ned och se på när andra får svettas och njuta...🙄

MEN igår tog jag som sagt tag i mig själv och tog första klivet mot ett nytt liv... att våga tro på att knät ska läka ihop så pass att jag återigen kan delta fullt ut... ☺️

Jag stod och såg på alla fina människor som jag känner och tycker så mycket om.. såg deras gnistrande ansikten... deras iver att snurra eller snurras... såg skratten lysa ur deras ögon... ☺️

Avundsjukan var långt borta, lugnet infann sig och jag njöt av att stå där... 😃

Jag tog inte på mig träningskläder denna kväll för jag vet att jag då skulle ge mig ut på golvet i alla fall och där är jag inte än... tror jag... sparar mig tills nästa vecka... ☺️

Fick hälsningar, kramar, glada Hej och jag fick krama om de människor som jag inte sett på länge... krama om dem som betyder en hel del... 

Men var lugn, jag är snart tillbaka...!! 😉




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar