onsdag 21 september 2016

Vägledning i livet... ❤️

Vägledning behöver man i livet när man kommer fram till en korsning som är lika stor som rondellen vid Triumfbågen,... när vägarna ut ser nästan likadana ut och man inte har styrfart... när man inte har en aning som vilken av utfarterna leder till ens framtid... vilken man ska ta för att det ska bli rätt...




Då behöver man få landa och tänka... tänka bra tankar... inga destruktiva tankar som bara drar ned en i mörkret... inte minnas sådant som inte för en framåt...
Istället behöver man få vägledning tillbaka in i ljuset, in tillbaka i livet... 
Hittar sina egna tankar, sina rätta svar som finns där inne i tromben... 😔 
Ta fram svaren som gömt sig bakom alla fantastiska känslor som vaknat till liv... men som också gör det svårt att släppa taget och kliva framåt... utan att ta med sig det mörka...

Det är en hemsk känsla att tappa sig själv och inte veta vilket ben man ska stå på... jag har gjort det flera gånger de senaste 2 1/2 året... alldeles för många gånger... vet att man då måste backa och finna sig själv... 😔
När kropp, hjärta och själ vill en sak men hjärnan skriker:

STOPP!!!! Stanna och tänk!!! 

Men man ignorerar alla signaler och kör på... man tror att man har allt under kontroll... man vet vad man känner och vill inte missa den rätta avfarten men så hamnar man ändå mitt i rusningstrafiken på Place Charles de Gaulle...
Man försöker väja för alla galna fransmän som tutar och kör galet fort... man står där och känner luftdraget från alla bilarna som passerar dödligt nära,... plötsligt står man där utan bil som skydd... inga barriärer mellan fransmännen och sig själv... känslorna ligger utan på kroppen och man är alldeles blottad...

Genom träningen och genom en plan kommer jag att landa rätt... det tar bara lite tid att programmera om hjärnan så den tänker rätt...  Jag påstår dock inte att det är lätt... 😔 jag har svårt att "bara" stänga av så det får ta den tid det tar men jag tänker inte sluta leva för det... 

Jag gör saker som jag vill, bakar och tar mig förbi alla hinder som minnen skapar under vägens gång... dansar och umgås med mina fantastiska vänner, män som kvinnor... ❤️
Jag tar tillbaka mitt liv som jag gjort många gånger förr... släpper minnena och alla texter som fastnat på näthinnan...
De tillhör inte framtiden... det gör jag och min familj... jag och mina barn... ❤️

Nu fick jag hjälp... att stanna och ta tag i min ryggsäck... Rensa och inse vad jag behöver för att vara lycklig... vem och vilka som ska bort och vilka som ska prioriteras högre... vart mitt fokus ska ligga...
Hitta kärleken till mig själv... Älska Sarah... ❤️
Jag och min barn är den nya framtiden och vi behöver hitta tillbaka till varandra igen... vi fyra... ❤️

En hyllning till Sarah, den fantastiska kvinna som har tagit sig upp få fötter efter den tsunami och tromb hon fastnat i... rest sig upp och lärt sig ändra livet och lärt sig leva på ett nytt annorlunda sätt. En hyllning till någon som slutat sparka på sig själv, som står upp för sig själv när andra tar henne för givet, väljer bort henne för andra saker. Detta är början på något nytt... ett liv med henne. ❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar