lördag 27 januari 2018

En bra dag! ☺️

I mörkret ser man ljuset... i ljuset syns även mörkret... men ljuset är ofta så starkt att det kan ”skrämma” mörkret... ☺️

För mig är en bra dag ljuset... ☺️ när dagens olika inslag ger mig näring och energi... ☺️
Jag kan vara negativ och tjurig, bara klaga och gnälla... jag är ju från Närke 😉
Jag övar på att uppskatta de små sakerna... ja, även de stora så klart... ☺️

Frukost på Java, hälsat på vänner och bekanta... varit ute i det fina vädret... ☺️
Kom iväg till gymmet och kunde vinna över kroppen och knoppen på cross trainern!!! 

Det blev en hemma kväll... ensam... I dag infann sig inte rastlösheten utan jag har sysselsatt mig rätt bra... 🙂

Jag tror att det är nyttigt att kunna vara med bara sig själv för om inte jag vill umgås med mig, hur kan jag tro att någon annan vill det...? 

Jag och mina löss har spelar tv-spel, sjungit och övat på magstödet... stekt pannkakor för andra gången idag då jag inte hade lust att göra något annat... 
Jag dansade i köket, gjorde moves och sjöng... vände på pannkakan och fortsatte dansa till underbar musik...

Stora sonen undrade nog vad jag hade i glaset... 😂
Nog var det bubbel alltid med bara H2O... ☺️

När jag står där i köket och svänger min fina rumpa och diggar med armarna, så fylls jag av en värme... ❤️

Jag dansade som Johan brukade göra... ☺️😂❤️

Han älskade att dansa disco... och igår var vi och bowlade, jag och vänner och våra barn... ❤️
Han var med oss genom stora sonens fina hantering av klotet... precis som sin far... ❤️
En underbar kväll med skratt och spärrar... har nog aldrig fått
så få Strikes och så många 9:or... 😂

I dag dansar jag med mig själv i mitt kök... ☺️ känner mig som Hugh Grant när han dansar ned för trappan som premiärminister... 😂

Himla go känsla i kroppen och jag sjunger som bäst framför tv’n i mellansonens tv-spels fåtölj...( den är min som ska stå framför brasan men det går bra att svänga runt den... ☺️) 
Jag och Mario kämpar för att klättra på galler och undvika lila flygande bomber som kommer genom luften... 

In kliver tre tonåringar och undrar vad jag gör... 😁
44 år och spelar SuperMarioBros och sjunger Tiesto... 👊🏻🤘🏻

Trots allt skit dessa ungdomar ställer till med mellan varven så är de SÅ FIIIINA!!! Underbara och roliga. ❤️☺️

Det rasslar in tre till... fina ungdomar som kämpar i dagens samhälle där man har så många förväntningar på sig och det är lätt att falla för frestelsen... 🙏🏻

Hoppas mina goda råd följer med dem... drick inte, sluta röka och skit i snuset... Skulle det nu vara att de struntar i de välmenta tipsen så hotade jag också med att jag ska komma ut dit dom är i en rosa one-piece och skämma ut dem allihopa... ☺️☺️☺️

En bra dag som jag avslutar framför filmkanalerna och en stor balja med te... 
I dag gillade jag att hänga med Sarah Emilsson... ☺️❤️
Hon kan vara riktigt rolig när hon sätter den sidan till... humor har hon... steka pannkakor kan hon... leksakslåda till vännens barn finns i källaren... baka kan hon... å som hon dansar i raggsockor och mjukisbrallor... ja visst ja, hon färgade ögonbrynen också... 😂😂😂



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar