tisdag 31 januari 2017

Jag vill dansa!!!! 💃💃💃💃

Lätt avis på bror som fick/kunde åka iväg och dansa ikväll i Brunnsparken... 

Det ryckte lätt i benen när han drog igång Casanova och deras låt På't igen... 

Lite ledsen och sorgsen att man inte alltid får som man vill... 😔


Sparar mig till buggen imorgon kväll då jag SKA åka ned och dansa iaf två danser... 💃💃💃 jag har ju för Guds skull betalar för kursen... 


Hela dagen har jag suckat till låtarna på min spellista som lämpar sig för fox och bugg... detta är nästan tortyr... 😣😣😣😣😣 Nej, det är tortyr!!! Psykisk misshandel av danssugen...!!!! 😥


Dansen har gett mig så himla mycket... vänskap, motion och lite annat oxå iofs 😉...

Har varit en vän i det mörka och nu får jag inte/kan jag inte dansa som jag vill... 😥


Kanske är det nyttigt för mig att sitta passiv och inte få som jag vill alla dagar.... 🙄 

Öva på mitt tålamod... 

Naej, det vet jag inte... som om jag fått det som jag vill under de sista åren... har väl gått ganska mycket i motvind skulle jag vilja påstå... 😏


Dansen har ju varit min terapi, en av mina vägar ut och i kombo med övrig träning har det gett mig livslusten tillbaka... fått mig att se det ljust på livet... 😃


Nu kan jag inte cykla och inte springa och inte dansa... frustration de lux, vill jag nog påstå... 😫😫😫


Hoppet finns naturligtvis kvar... att det ska gå åt rätt håll även om jag många gånger tvivlar... 🤔


Eftersom jag känner mig själv ganska bra vid det här laget... vet hur knäpp och envis jag ofta är... vet att jag kan ta dumma beslut så är jag lite stolt över mig själv att jag INTE åkte till Parken... 


Hade jag kunnat neka om någon velat bugga ikväll? 

Svar Nej! 

Hade jag kunnat hålla mig till några fox-danser? 

Svar Nej! 


Istället hade jag troligen blivit sååååå sugen att bugga så jag hade utsatt knät för mer påfrestande än det klarat av och resultatet hade givetvis blivit katastrofalt... 😏


Som sagt, bättre fly än illa fäkta... 😁 


Istället blev det lite frågequizz med brorsdottern och mamsen... lite prat med en vän i telefon och lite sömn i ett knä, i soffan till ett oviktigt program som Gold Rush.


I morgon är en annan dag, som kära Christer Björkman sjöng... å det hoppas jag.... ☺


För då ska jag åka ned till klubben... då ska jag få krama på alla fina vänner som jag inte sett på länge... då ska jag ha tejpat knät för stabilitet... då ska jag få ryckas med i musiken och trampa min baktakt... 😂


Nu får det vara nog... jag måste få röra på mig... Nu har jag lyssnat på Fröken Knä och Herr Sjukgymnast och se hur det har gått... ingen vidare utveckling på deras rehabilitering... 😉


Nu tänker jag lyssna på Herr Bugginstruktör... 😁


"Tejpa knät, kom och dansa en stund... men inget knästående hemma bara"... ☺☺☺☺


Det låter som en bra idé!!! 


Over and Out // Sarah, the bitch from Långbyn


Dagens musiktips: 

https://open.spotify.com/track/4rlWtsOCfxD8u1aCbbaHHp



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar