fredag 27 april 2018

Jag ler och mår bra! 💟💟💟

Ligger i min soffa och lyssnar på underbar musik... tv’n visar ngt som jag inte vet vad det är... hör inte då lurarna är på... ☺️

Det är tyst i huset... ja, förutom tv’n och i mina lurar... 

Jag vet att jag gnäller rätt mycket mellan varven 😉, klagar på att vinden inte vänder för mig... 
Den sista veckan har jag mått riktigt bra... ☺️
För er som råkar missa det så har jag legat sjuk under en längre tid... Influensa, fyra eller fem virusinfektioner och en astma som inte har underlättat det hela... sen kom pollen som en bomb!!! 

8 veckor har det blivit men sista veckan har jag kunnat bygga på mitt immunförsvar... vågat mig ut mer än till affären... 😄

Lämnade in bilen för byte av framruta oh fick låna en elcykel då alla lånebilar redan var bokade... jag har en förmåga att boka lite sent ☺️😉

Shit, vad najz det var..!!! Jag for fram utan att anstränga mina lungor... (har ju annars en förmåga att Over do it... all the time... 😂) 

Fikade med mig själv medan det inte fanns så många människor ute... behöver ju inte möta hela Örebro och dess baciller... 😀

Jag håller dock i handbromsen en aning då hag känner mig själv... Rom byggdes på en dag, eller hur...? 😉
Jag vill få allt på en gång... och det spelar nog ingen roll i vilken situation... Nu, helst gärna i går... ☺️

Jag tog mig en tur ned till Örebros vackra Rävgången och där på en av bänkarna slog jag mig ned... startade musiken och lät sedan solen värma mig... Där mitt bland måsar, moln och vind, tog jag min lunch-gummatimme... 😊

En bra vecka som avslutad med helg som innehåller en del båtgöra... men än så länge är det bara fredag... 

Ungarna är ute på vift men svarar när mamman ringer... än så länge i alla fall... Hotar med att titta ut till Marieberg där de hänger med sina vänner... men då är man ju såååååå pinsam... 
”Nej, om jag kommer ut i den rosa OnePiecen, då klassas jag nog som rätt pinsam... ”😉😉😉

Här i min soffa, fortfarande full av katthår 🙄, så slår det mig... igen... att vilket fint liv jag har..! ❤️🙏🏻

Mina grabbar är världens bästa!! ❤️ De är som de flesta killar i den åldern... hittar på en massa sattyg men de är innerst inne så otroligt fina och rediga unga killar... Den ena på väg att bli man... 😊 och de andra, ja de är tonåringar med skit under naglarna eller vax i de få strån han har på skallen, som kompisen sa åt honom för en stund sedan när han stod med hårblåsen i handen... 😄

Fina och intressanta samtal kan man ha med dem... om det mesta... bilar, motorer eller växellådor...(jag nickar som om jag förstår, kommer in med en kommentar lite då och då 😁) 
Eller så pratar vi känslor... hur man som vuxen ibland är vilsen i sina känslor... hur man kan såra en fin person utan att mena det... hur livet kan vara orättvist fast det borde vara så enkelt... ”Hur svårt kan det vara..? Det är väl inget hinder...?” 
Underbart med deras nakna sanning... ❤️🙏🏻

Två höjdpunkter denna vecka måste vara dessa... 

En av mina fina vänner kommer förbi en fredagskväll i mjukisbyxor, foppisar och två väskor med garnnystan... ❤️🙏🏻 Så spontant och härligt!!!! Bara älskar’t!!! 
Te, samtal, planering av färger inför bådas nya projekt och virkning vid mitt slitna köksbord. ☺️

Den som gav mest skratt var när sonen och hans vän sitter med mig ute i trädgården och fikar frukost... Sonen berättar att han kanske har någon till mig.. (en man alltså eftersom jag inte är kapabel att hitta en själv 😁) 
Han är händig, bor på landet, skulle kunna fixa mina motorer lätt... det finns dock en hake... Han är nog upptagen... men jäkligt duktig på motorer... 😄
”Ja men va fan, fixar han mina motorer så får jag väl sära på benen... 😉” 
Sonen reser sig och skakar på huvudet, jag var visst pinsam... 😇
Kompisen skrattar så jag blir orolig att han ska sätta kaffet i vrångstrupen... 😂

Ibland tror jag att ungdomarna tror att de är ensamma om att vara fräcka... 😁😁😁

Summa sumarum: En bra vecka... nu rullar det på... I morgon kommer cykeln ut på son första resa, RödaFaran 🙏🏻☺️

Lev idag för imorgon kan det vara för sent. Skratta som om morgondagen är den sista... Älska, kramas, hångla... daska till hennes/hans skinka 😉, ge en kyss i nacken... ge den där blicken... 😊😊😊 Plocka vitsippor, skicka den där låten... Ta chansen... innan tåget lämnar stationen för gott... Eller låt tåget gå... 🙂
Två saker springer man inte efter då det kommer nya... buss/tåg och män... 😁

Over and Out 

// Sarah 😌





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar