lördag 1 juli 2017

I goda vänners lag... ❤️

Jag skryter ofta över mina fina vänner.. de finns i vått och torrt, i upp och nedgång... kanske inte alla men de som verkligen betyder något... ❤️

Jag bara älskar när de säger: Förlåt Sarah men nu kommer jag vara rak och ärlig... å så kommer det en sylvass kommentar med ett innehåll som oftast är helt korrekt...  ☺️

En tanke slog mig, vad vänfattig jag skulle vara om jag varje gång någon sa obekväma saker, reste mig och gick... som många gör fast kanske inte just i den sekunden... men senare... 🤔

Jag har ett stort hjärta, vill jag tro... 😁
Många får plats där... även de som ibland behandlar mig mindre bra... men har jag en gång älskat en person så finns det alltid speciella band kvar... ❤️

Det fick jag höra igår... att jag måste mer eller mindre rensa ur mina lådor i mitt hjärta... de små olika rum där olika personer huserar... 🤔

Det är med värme de säger dessa hårda ord... och jag tar dem till mig och funderar hur jag ska agera efter det...  🤔

Det jag vill understryka är att de står där även när det blir obekvämt... alla gör inte det... de flyr undan... tystnar... och vill man såra Sarah Emilsson så är det exakt så man ska göra... 😔

En annan filur i mitt liv fick sig en avhysning av lättare mått via mess häromdagen då mitt liv var i en svacka och jag tänkte stilla att där försvann han... men istället kom det tillbaka: Jasså, är det en sådan dag idag... 
Lätt chockad insåg jag att han stod pall för mina "fina" ord... 😁 Kredd till honom... ❤️

Handlar inte vänskap om att ge och ta..? Även om jag inte gillar vad mina vänner säger alla dagar, så vet jag att de flesta gånger så menar de väl... 🙏🏻❤️

Vänskap handlar även om att förlåta och be om ursäkt... åt båda hållen... 
En vän kan bete sig illa och man kan bli irriterad på den men vänd blicken mot dig själv ibland också... ☺️
En salonsdörr kan öppnas åt båda hållen... så se upp för att kasta sten i glashus... 

Äh, nog med predikan och moralkärringar... Ut och krama om den ni älskar, be om ursäkt, säg förlåt om det känns rätt... lös problemen... prata... älska... håll handen... dela varandras issues men håll för faan inte käften... 

Inga världskrig har lösts med tystnad... å andra sidan har det nog inte startas krig med tystnad... eller kanske... för då gissar man sig till vad det andra landet tänker och gör... å så slår man på stora trumman och vips så är kriget igång... fast den andra bara släppte en fis... ☺️

Nu ska nästa kakplåt in i ugnen... Brysselkexen är efterfrågade till kaffet denna morgon... ❤️

Må väl och gå i frid och kärlek... ❤️❤️❤️



1 kommentar:

  1. Jag är glad över att dela mitt vittnesmål här, jag är brenda och har varit gift för länge sedan, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän det fjärde året i vårt äktenskap, när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen till vår äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att det hela var en lögn, men han förlorade kärlek, förtroende och förtroende för mig. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för en skilsmässa, senare blev vi separerade. Två år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag inledde en sökning på hur man skulle få tillbaka min man, och då hänvisades jag till Dr. IZOYA, en stor och mycket andlig man som älskade en kärlek stava för mig, och fick min EX att återvända till mig inom 48 timmar. med glädjen och glädjen i mig släpper jag hans kontakt, drizayaomosolution@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera